Táto stránka využíva súbory cookies za účelom zaistenia správnej funkčnosti stránok. Bližšie informácie o používaní súborov cookies su dostupné v naších podmienkach ochrany osobných údajov

Prečo je potrebná korporátna identita?

Kategória: BRANDING

Autor: Jozef Chlebek

Publikované: 04. 08. 2023

Korporátna identita napovedá o hodnotách spoločnosti. Ľudia prirodzene spájajú určité atribúty s osobou alebo vecou. Dokážu tak značku identifikovať, vytvoriť si k nej vzťah a odlíšiť ju od konkurencie. Poďme sa pozrieť na to, prečo je korporátna identita dôležitá.

V neustále sa meniacom trhu je dôležité mať jasnú a silnú korporátnu identitu. Či už ide o vizuálne prvky, dizajn alebo štýl komunikácie, dobre nastavená identita musí byť zapamätateľná a originálna. Trh sa však neustále vyvíja. Ak máte pocit, že vaša stratégia už nie je efektívna, treba zvážiť úpravy. Pravdou je, že jasná a silná korporátna identita má pre vaše podnikanie význam, a to hneď z niekoľkých dôvodov:

Odlíšte sa

Vďaka korporátnej identite sa viete odlíšiť od svojej konkurencie, preto by mala byť jedinečná pre vašu spoločnosť. Na trhu presýtenom rôznymi značkami je dôležité jasne stanoviť vizuálne prvky a komunikačný štýl značky. Keď zákazník uvidí vaše logo alebo vizuálne prvky, mal by pomyslieť práve na vás.

Zvýšte svoju prítomnosť na trhu 

Silná korporátna identita ukazuje, že spoločnosť je dôveryhodnejšia, čo zvyšuje jej prítomnosť na trhu. Dobrým príkladom je Starbucks. Ikonické je najmä logo s bielou sirénou na zelenom podklade. Je jedno, v ktorej krajine ste, akonáhle vstúpite do tejto kaviarne, viete, že ste v Starbuckse. 

Budujte si reputáciu a zákaznícku lojalitu 

Aj zákazníci sú len ľudia a potrebujú si k vašej značke priradiť „ľudskú tvár”. V prípade už spomenutého Starbucksu je to napríklad písanie krstných mien na poháre. Je to jeden z prístupov, ako sa priblížiť k zákazníkovi a vzbudiť v ňom pocit, že značka vyrába produkt špeciálne preňho. Rád sa preto vráti po ďalšiu šálku kávy. Značka si týmto spôsobom tiež buduje svoju celosvetovú reputáciu.

S korporátnou identitou netreba čakať

Korporátnu identitu je dobré budovať hneď od začiatku, aby cieľová skupina spoznala vaše hodnoty, filozofiu a vedela si k vašej značke priradiť špecifické vlastnosti. Prostredníctvom konkrétnych, pre vás špecifických znakov, si vás ľudia budú pamätať. Voľte preto v súlade so skutočnými hodnotami a filozofiou vašej spoločnosti. Budovanie korporátnej identity je zdĺhavý a kontinuálny proces, na ktorom sa ale oplatí dať si záležať. 

Potrebujete pomôcť s tvorbou alebo redizajnom loga, dizajn manuálu či firemnej identity? Radi vám pomôžeme!

Potrebujete pomôcť? Kontaktujte nás.

Ďakujeme za správu