4 dôvody, prečo je Google Trends najlepší kamoš každého marketéra
Kategória: MARKETING
Autor: Jozef Chlebek
Publikované: 11. 08. 2020
Človek pracujúci v oblasti marketingu vie, že mať prehľad o dianí vo svete a vidieť za oponu je nesmierne dôležité. Bez analýz, grafov a štatistík sa dnes už poriadny marketér nepohne. Ak hľadáte jednoduchý online nástroj, ktorý vám zdarma prezradí ČO, KDE a KOĽKO ľudí vyhľadáva, vyskúšajte Google Trends. Pomôže vám s inšpiráciou pre content stratégiu, cielenie alebo výber kľúčových slov. Skvelé, nie?
Čo je Google Trends?
Google Trends je jednoduchý online nástroj, ktorý obsahuje všemožné informácie o vyhľadávaní v Googli. Nájdete v ňom dáta o rôznych trendoch, najvyhľadávanejších témach alebo kľúčových slovách. No nedostanete len obyčajnú informáciu o počte vyhľadávaní. Vyklikať si môžete konkrétnu krajinu, obdobie alebo porovnanie viacerých kľúčových slov. Jeho používanie je veľmi intuitívne a fakt jednoduché. Nemáte zatiaľ tušenie, ako by ste ho využili? Pozrite si tieto 4 tipy.
Naplánuje content
Vybrali ste si už témy pre vaše sociálne siete a blog, no neviete, kedy počas roka by bolo najlepšie ich zverejniť? Alebo vám už jednoducho došli nápady a hľadáte trošku inšpirácie? Kliknite na Google Trends! Zistíte, kedy sa vaša téma alebo kľúčové slovo najviac vyhľadáva a tým pádom ponúknete ľuďom svoje premakané obrázky a články práve vtedy, keď to najviac potrebujú.
Nasmeruje na tie pravé miesta
Predávate produkt alebo službu a radi by ste zainvestovali peniaze na reklamu do tých správnych regiónov? Skvelý nápad. Aj v tomto vám Google Trend dokáže pomôcť. Stačí zadať napríklad značku, ktorú chcete predávať a vyskočia na vás kraje alebo konkrétne mestá, kde sa daný brand vyhľadáva najviac. Vy tak budete vedieť, že pri cielení reklám nastavíte ten kraj alebo mesto, v ktorom sa vám toto promo najviac vyplatí.
Pripraví prehľad o aktuálnych trendoch
Ak si váš biznis alebo klient potrpí na aktuálne témy, určite vás osloví prehľad denných trendov vo vyhľadávaní. Bohužiaľ, Slovensko momentálne v prehľade denných a real time trendov nie je, no nájdete tam naše susedné krajiny. Zároveň vedieť, čo sa deje za oceánom tiež nie je pre niektoré značky na škodu. Oceníte to napríklad pri real time contente na sociálnych sieťach alebo pri závažnejších témach, akou je napríklad koronavírus. Tieto denné trendy môžete dokonca odoberať a nikdy sa vám tak nestane, že niečo prešvihnete.
Pomôže správne si vybrať
Neviete sa rozhodnúť, aký výraz pre váš produkt použiť, ktoré kľúčové slová zvoliť pri PPC reklamách alebo jednoducho netušíte, ktorý z vybraných produktov máte v danom období viac tlačiť? Otvorte si Google Trends. Ten vám porovná viaceré výrazy a zároveň ponúkne aj ďalšie, ktoré má zmysel využiť, keďže patria medzi najdopytovanejšie.
V tom obrovskom virtuálnom svete určite existuje množstvo platených aj neplatených nástrojov, ktoré vám vedia pomôcť vo vašej marketingovej ceste. Ak však hľadáte jednoduchosť a prehľadnosť, určite vám Google Trends učaruje. Chcete sa však v rámci content stratégie, SEO alebo cielenia dostať o level vyššie? Ozvite sa nám a pozrieme sa vášmu problému na zúbok.