Ale my máme interného marketéra
Kategória: AGENTÚRA VS. KLIENT
Autor: Jozef Chlebek
Publikované: 18. 08. 2020
Našli ste sa v tomto nadpise? Tlieskame správnemu rozhodnutiu. Že sme sa v tom Trendise už celkom zbláznili? Vôbec nie. Kombinácia interného marketéra a agentúry posunie vaše marketingové aktivity na nový level. Sme ako dva kúsky skladačky, teda ak sú správne otočené.
Sám vojak v poli
Nároky na interného marketéra sa približujú superschopnostiam celého tímu špecialistov. PPC, grafika, slogan ako víno. Všetko je to marketing a všetko by to mal zvládnuť jeden človek, však? A okrem toho ešte sem tam recepcia, predaj a asistencia riaditeľovi. Ak má v našich zemepisných šírkach deň len 24 hodín, interný marketér aj pri najlepšej vôli, vysokej miere workoholizmu a absencii súkromného života nepodá stopercentný výkon vo všetkom. To nie je výčitka. To je fakt. A on si to uvedomuje.
Podporte ho v tom, čo robí rád a dobre, výsledok bude vynikajúci.
Interný marketér je nenahraditeľný. Dokonale pozná produkt a hodnoty, ktorými firma žije. Určite je dobrý v jednej alebo vo viacerých oblastiach marketingu. Na sociálnych sieťach dokáže autenticky prezentovať život firmy. A celkom určite sa vyzná v jednej alebo viacerých oblastiach marketingu.
Agentúra vs. internista
Marketing nie je len o sloganoch a Facebooku. Predstavte si, že staviate dom. Môžete poznať všetky tehly sveta, no ak ste v živote nedržali lešenársku trúbku, chalupu ťažko postavíte. Za ziskovým marketingom stoja ďalšie záludnosti, na ktoré agentúra obsadzuje samostatné pozície. Máte výborného grafika a potrebujete napísať fakt dobrý text a nastaviť PPC reklamu? Presuňte to na agentúru. Píše dobré texty, ale web vyzerá ako z deväťdesiateho tretieho? Presuňte to na agentúru. Nezaťažujte ho úlohami, ktoré by po štyroch online kurzoch a štrnástich tutorialoch spravil priemerne. Podporte ho v tom, čo robí rád a dobre, výsledok bude vynikajúci. Ostatné prenechajte agentúre. Prax robí majstra a tej majú vďaka špecializácii ľudia v agentúre dosť.
Milujeme interných marketérov
Nie sme konkurenti, sme spojenci. Radi robíme so šikovnými ľuďmi. Ak je to človek na strane klienta, hneď sú agentúrne dni ružovejšie. Interný človek vie, akým smerom sa má marketing uberať a cez čo teda rozhodne nejde vlak. Vie, kto musí čo odsúhlasiť, preženie návrhy mlynčekom organizačnej štruktúry a k nám príde jednoznačná odpoveď. Máte skvelý nápad a neviete s ním pohnúť? Sem s ním. Hranica nášho “nedá sa” je rozhodne ďalej, ako možnosti človeka, ktorý musí vedieť všetko.
Doslov
Vetu „Ale my máme interného marketéra” počuť na stretnutiach celkom často. Je za ňu schovaná celkom široká škála informácií. Od diplomaticky ladeného odmietnutia, cez obavu z nahraditeľnosti, po hrdosť, že klient je s aktuálnym stavom spokojný. Spolupráca interného marketéra je vždy prínosom pre všetky strany. Klient dostáva profesionálne odvedenú prácu, marketér nemusí brzdiť svoju kreativitu a agentúra sa viac venuje zadaniu namiesto čítania medzi riadkami.
A čo vaša firma? Pomáha vášmu marketérovi externá agentúra alebo ho vodami marketingu necháte plávať samého? Poďme vaše projekty posunúť na novú úroveň a urobme z marketingu návratnú investíciu.